Tuesday, March 29, 2011

Korang Tahu Tak Ape Tu SAYANG? :)

Assalamualaikum.. Minggu ni bz. Sumpah xtipu. Xpe org npk saye main2. Tapi dlm hati xpenah mcm ni. :( Nape mcm sedih je. Hati mcm gloomy2 je.  Xbest lah. I need air! Ha.. Meaning that right now, jiwe saye mcm sesak sikit. Nak tarik nafas mcm tersekat. Couple of days ago, something came out. I sangat terkejut. Xpe. this time I tend to keep it alone.    Macam dah terbiase. Sebab sometimes I need to keep it by myself. We should sometime create the firewall that can filter data came in and goes out. AND to protect from unauthorized access to ourself. Itu sangat penting kwn2 :)


Ada seorang lelaki yang paling saya sayang dalam dunia ni selepas abah, adik2 mengajar saya erti kehidupan. Saya tahu apa yang kami buat ini dosa. Dalam islam, couple tu dosa Ummu. Nauzubillah. Jauhi lah kami dari azab. Bila kita sayang seseorang yang bukan mahram kita, kita dah buat zina hati. Tapi saya sayang die. Nauzubillah. Cuma apa yang saya sangat terasa, bila dia mengingatkan tentang ibu bapa kami. subhanallah. Telah dicorakkan kami oleh mereka dengan secantik2 dan sesuci kain putih. Jangan kita kotori kain itu dengan satu titik hitam. Okay. Kite cube yang terbaik. Kalau kita tahu itu dosa. Kita dah besa. Kite boleh elak. Kan?


Kalau lah ini ujian, aku terima dengan tabah. Seandainya keputusan ini menyakitkan, biarkanlah. Janganlah kau teruskan andai kau tahu itu dibenci. Kamu takut manusia membencimu. tapi kenapa tak kau takut jika Allah membenci? Subhanallah~


Wahai... Pemilik nyawakuBetapa lemah diriku iniBerat ujian dariMuKupasrahkan semua padaMu
Tuhan... Baru ku sadarIndah nikmat sehat ituTak pandai aku bersyukurKini kuharapkan cintaMu
Kata-kata cinta terucap indahMengalun berzikir di kidung doakuSakit yang kurasa biar jadi penawar dosakuButir-butir cinta air matakuTeringat semua yang Kau beri untukkuAmpuni khilaf dan salah selama iniYa ilahi....Muhasabah cintaku...
Tuhan... Kuatkan akuLindungiku dari putus asaJika ku harus matiPertemukan aku denganMu


Teringat cerita2 dalam buku 'Pemilik Cintaku'. Sighs... Bile la nk hbis belaja. Nk kerja. Nak bagi ape2 yg kakak2 dah bagi kt family. I really do LOVE them! Nak hbiskan degree nih haruslah setelkan thesis! Oh!!!! My GUCCI!


Oh! Btw, semalam google price for my dream car. Hukhuk~ Agak mahal ;'( Cecah 100k. Mencik! Weh korang xleh ke buat kete murah2 cket! :@  Kena keje kuat2, keje tinggi2. I mean gaji tinggi, bukan kt building tinggi.


"Ya Allah. Bebaskanlah diri ku dari dibelenggu dosa noda. Nafsu durjana.
Wahai Tuhan yang Maha Pengasih, ampunilah dosaku.
laksana buih di laut memutih. Hanyut ditelan gelombang nafsu~"


adorable eyh? Geram!

No comments: