Tuesday, April 03, 2012

Timeless.

Assalamualaikum. Hi! How have you all been? Ya Allah. Time flew faster than I thought. Just like how I thought, 4months internship duration will meets the end sooner. As I came to the office early in the morning, went through all types of traffics, hectic. I've been facing this for the last two months and I only have 2months left.

The working environment greeted me two months ago, introduced the atmosphere, all kinds of people, various type of attitudes and so on. Sometimes I felt tired, sometime I enjoyed it and sometimes it was mixed up. That is what we called life. * Suke sangat kau mumbling pasal life* Since I am in the middle of phase transition between a student become a working person. *Padahal kau baru intern. Kecoh lebih.*

Ok. What is up? Going to work everyday ontime, never been late except stuck in highway, still managed to arrive at least at 9.30. See? Am I that happy with my current life? Is there any inspirational aspect that turn me to a very dedicated person. *Sile buat muke annoying tatkala membaca baris ayat ini* Fine la sape lagi nak tolong aku boasted kan diri kalau bukan aku. Sededicated mane pun aku, jikalau kau suruh aku buat programming, maksudnya kau beri aku task programming, kau akan tengok muke aku sangat membencikan.*Sila translate sendiri la kalau kau xfaham sgt bahasa mudah aku ni*

----

Apesal tetibe cerita pasal annoying, membencikan, programming dan siapakah kau? Bhaahhahahahaha.. Lu pk lah sendiri. Back to my story telling..


----
Fiqa and I were given a task from our superior to develop a PAGE ke SYSTEM ke apekebende you name it la kan. We were given 2 days I might say. What do you expect? Bahahahahahaha. Tadi pergi present depan dia, macam trash. You know trash? Errrr. Sampah. Garbage. Padahal semalam macam excited sangat sebab dah jadi, boleh test, boleh jawab sume jadi. Time depa bos makaihhhh. Cam orang xmasuk sekolah menengah! Padahal kau siap masuk Maahad Hamidiah Kajang lagi. Kau ade? Tak de kan? First time present depan bos. Hampeh. Hancur harapan ku ini. wuwuwuwuwuw. Fine. This is what you call experience kann. Hamek kau first experience kena ngan bos. Wakakakaka. Gelakkan dia. Sape suruh bongok sangat programming. Dah nama budak sen kom patut terer ar pogramming do! Masalahnya 2hari do kau expect apa.

---
Alam pekerjaan buat aku jadi sangat bizibody hahaa.. Memang sejak AZALI*motif nak kale-kale pink sume? sweet kannn I???* lagi kan aku sememangnya orang yang bzbody Cumanya time student dulu bz-bz pun boleh hangout ngan buddies, buddies sana, buddies sini. But now? I only have weekends yang sometime xde pun. My Monday to Friday berlalu sangat pantas tanpa aku sedar. Serious! Sedar2 dah jumaat, balik rumah kajang, esok bangun pagi Sabetu, rase macam kena spend time with family je. Ha one thing is aku rase time ngan family sangat dan amat limited. Contohla kalau weekend kena attend wedding kawan, maybe sabtu or ahad, then my weekend for familly tinggal sehari. Minggu ni going to Melaka for two days, sebab classmate tunang. And fine aku admit yang aku rase something missing bila dah lama xjumpe engan dua orang yang dulu selalu ada time aku sedih, aku geram, aku nak mengadu domba. Fine dulu. Dah lama sangat xjumpe dorang. Bila ko hari2 makan roti, tetibe kilang roti kat mesia dah tutup, mesti ko akan alami indigestion. So, itulah yang aku alami. Cuma tahap kebzan hari-hari aku yang berlalu ni buat aku lupe kejap pasal tu. Yela, I traveled everyday. If from Kajang to my office it takes 40minutes but I have to hadap everyday's traffic jam dekat federal highway tu. But if I'm from Jinjang to office it takes 30minutes la. Jam katy LDP xlah menyeksakan. Time part nak masuk kat curve, ikea tu makaihhh. But on my way back, from officew to rumah kajang, it takes almost two hours. Imagine that. But if balik Jinjang 30minutes-1hr and half maximum depending on the keadaan trafik. Mampu? Lepas ni memang nak cari kerja dekat area rumah je. Tak Putrajaya Cyberjaya, takpun Kajang je pun xpe. For that I have to usehe lah.
This is how it looks like when you have to sit in your car for 3hours just
to get back home :( I am a kid! Why should I?

At Celcom Tower for the first time atas urusan kerja :)

Invited oleh akak CUN ni pergi tengok how UAT(User Acceptance Testing)
being done. Thank you AKAK.

Akak tu pemalu sikit orangnye*sile muntah* Yang sebelah itu supervisor kami
the greatest programmer in IDOTTV :p EnZamzuri
p/ss: thank you to that AKAK sebab she told us STORIES of working life*lie-f*
---
I am counting days right now to put this to an end. 29th June please come faster. Amin



p/s: tengok macam tak hepi je keje kan, its not that la since I am adapting myself wakakakaka. adapting kau amek! See you guys!!!



Till then! x0x0

p/sss: Macam nak update secara pukal la. Jap gi ade la posting baru.

Quicksnap pasal next update. Taksabar!






2 comments:

EmaN said...

Sedihnye tgk gamba jem tu..huhu..msti tensen lame gile jem..office to kajang 2hours? Pergh..lamenye..

ubabe said...

harusla sedih duduk dlm tu lagi sedih tauu??