Sunday, July 24, 2011

Broga Hill I Cry.

Assalamualaikum! Ha.. dh boleh jd tajuk lagu, singer: Beba. Yeay! Best dpt karaoke 2x ngan korg. Lepas jgk akhirnye. Best2. Memang sbb dh byk gilak gelak, memang kau nanges kan last2. Patu kene bahan ngan dorg. Eh like hello! Aku dh smpi atas tu kot. Memang nk bangge lah ni kan. Hantu ape rasuk aku kate nk ikut dorg g broga aritu pun aku xtaw. tapi memang bajet eksaited sgt nk ikut. Lepak ngan dorang dr ptg sbtu, smpi turun broga tu, pagi ahad. Memang cool habis! Last time tido sesame kt maahad kan? Pastu dpt gather ag ceni best. Tp bukan ramai. Hanye 5orang. :)

Ok. I drove from Nilai to broga lalu lekas hiway, smpi di sane jam 5.14 cmtu. To be exact, mule hiking jam 5lebih la. (exact la sgt) Then, dh 10minute mendaki, mengah xingt punye.. Pakse punye pakse, benti punye benti, mengah punye mengah, sakit punye sakit, yeala gemu lah katekan, smpi lah jugak kt tpt yg curam gile which is 10meters(kot) to reach the peak, aku boleh tertoleh bwh, omakkau!! xde pape. yg aku npk, tinggi.gile. So since aku dh cry like baby kt situ, kitorg stop jap Dell n dayas je teruskan. Lela and ajun tunggu aku. Lame sikit, lela and ajun naik, ajun jnji nk turun balek. Kejap je. 3mins pastu ajun turun teman aku. Sbb aku takut sensorg, npk bwh. Pastu dh lame convince ajun suh tggl aku ngan uncle baik hati and a family of chinese which contains mummy daddy and baby girl dkt ngan tpt aku stop. Ajun pun naik, lela tgh tunggu kt atas. Then, aku duk ssitu ngan mereka. Aku tanye kakak chinese tu, "Why u dint continue?" Die ckp die gayat, Yes, tpt tu memang horror( Ok. aku over) Tapi die memang almost 90 degree adn nk komper ngan longkang kt u ni memang xterkomper :)

Aku dh terbayang, cane aku boleh smpi sini, cane leh naik smpi sini. Memang no turning back, but say yes to giving up. I dont feel stupid sbb memang xlogik untuk aku naik smpi sane since longkang dalam/besar kt u aku pun bising aku nk langkah. Memang xla. Tapi yes. A very beautiful scenery from up there to see the transition from dawn to light :) Start nk sunrise tu, dh rase angin sepoi2. Sdap :) Dh cerah2 sikit dh ramai gile kt almost peak tu. Tapi tpt yg aku lepak tu memang ramai benti situ je xnaik atas. Tapi xcool la dh hike smpi situ tp xnaik atas, tpt yg dibangge2kan tu. Tapi saye bangge! saye dh tawan broga :) Say no more to hiking. Jogging and gym je la beba :(

Then dh rase cm ramai bru smpi, aku rase aku perlu mengundur diri. So aku turun slow2 sensorg, smpi kt tanah rate, aku pun tgk2 atas, dorg tgh turun pakai tali :) Aku lambai2, dell nampak. Pastu kitorg turun sesame. Terjumpe ex-schoolmate jln 3, waida and suha :) Hehe.. Slm2 jap, amek gambar. pastu turun.
Ok. Gambar cm buruk je sume. Muke huduh. Tapi still nk up jugak.


mereka.sayecemburu



Ni belum npk lagi kt blakang :'(



Mereka.sampai.peak1


Bye!

2 comments:

LaLa said...

dalam gambo tu ak ngn leyla tolak ko??*fuiyo!*

ubabe said...

tu namenye comel la korg neh. hehe..